Resultaat van het cliëntervaringsonderzoek, uitgevoerd door Mediquest

Chiropractie behandelingen opgeschort tot nader orders

Home » Chiropractie behandelingen opgeschort tot nader orders

Door de overheid en het RIVM is besloten dat er tot en met 19 mei geen chiropractische behandelingen mogen plaatsvinden.

Op de Rijksoverheid website  is te lezen dat er een aantal randvoorwaarden van toepassing zijn. Alleen als aan die randvoorwaarden voldaan kan worden is zorgverlening in onze beroepsgroep mogelijk. In de praktijk zal dit betekenen dat behandeling door complementaire zorgverleners op dit moment niet mogelijk zal zijn.

Dit geldt in elk geval tot en met 19 mei. Besluitvorming over eventuele wijzigingen van deze voorwaarden loopt mee in de bredere besluitvorming van het kabinet over de genomen maatregelenin verband met de bestrijding van de coronacrisis.”

Vanzelfsprekend betreuren wij dit als praktijk en willen wij onze patiënten graag helpen. Helaas moeten wij het doen het de aanwijzingen en beslissingen van de overheid. Maar vanaf dit moment tot en met 19 mei mogen er door chiropractoren, aldus VWS, geen behandelingen fysiek uitgevoerd worden, tenzij dat op 1,5 meter afstand kan plaatsvinden.

Heeft u klachten willen wij u aanraden een videoconsult in te plannen met uw behandelaar. Tijdens dit consult kunt u tips krijgen, oefeningen, manieren om zelf een pijnlijke plek te masseren. Op dit moment de enige manier om u toch bij te kunnen staan in deze lastige periode.

Mocht er toch verandering komen in het besluit van de overheid en wij groen licht krijgen om weer te gaan behandelen zullen wij onze patiënten daarover zo spoedig mogelijk per mail, website en Facebook informeren. Wij willen jullie enorm bedanken voor jullie voor jullie begrip en medeleven in deze tijd en hopen jullie snel weer te zien in de praktijk!