Shockwave

Home » Shockwave

Shockwave werkt volgens het principe van geluidsgolven. Deze golven stimuleren het herstellend vermogen van het lichaam om afvalstoffen af te voeren. Wij zetten het in bij verkalkingen (calcificatie), ontstekingen van de achillespees of de schouderkop en bij een tenniselleboog of hielspoor. Calcificatie treedt op wanneer zich calciumkristallen op de pees vastzetten. Dit verschijnsel gaat meestal gepaard met pijn. Shockwavetherapie is een uitstekende manier om de calciumkristallen te vergruizen en de pijn te verminderen alsmede voor het herstel van de ontstoken pees.

Shockwavetherapie

Het apparaat voor deze therapie dat we bij Chiropractie & Fysiotherapie in Nijmegen gebruiken, is specifiek bestemd voor therapeutische doeleinden. Het is geschikt voor de behandeling van aandoeningen als een tennisarm, golfelleboog en hielspoor. En bij ontsteking en verkalking aan de achillespees, kniepees of de schouder. Pijn, bewegingsbeperkingen en ander ongemak zijn het gevolg van deze klachten. De trillingen gegenereerd door het shockwave-apparaat lossen kalkafzettingen aan pezen, kapsels, banden en spieren op en verbeteren de bloedvoorziening in het betrokken gebied. Shockwavetherapie versnelt de genezing aanzienlijk en maakt in veel gevallen medicijnen of een operatie overbodig. Shockwave wordt beschouwd als één van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandeling van het menselijk bewegingsapparaat.

Met deze therapie bestrijden wij de pijn rechtstreeks bij de oorsprong zonder medicatie of operatie. Onze fysiotherapeuten gebruiken shockwave bij uiteenlopende klachten. Bel of mail ons of shockwave uw klacht kan verhelpen.