Is de kwaliteit van de behandelingen van Chiropractie & Fysiotherapie gewaarborgd?

Ja. Onze chiropractoren zijn opgeleid in Engeland, aan het Anglo-European College of Chiropractic. Deze universitaire opleiding garandeert dat onze chiropractoren een grondige kennis hebben van het menselijk lichaam en de wervelkolom in het bijzonder.

De studie chiropractie duurt vijf jaar. De eerste twee jaar komen sterk overeen met de studie geneeskunde. Vanaf het derde jaar is er meer aandacht voor de specifiek chiropractische vakken. Het laatste jaar loopt de student stage in de kliniek van het college waar hij studeert. Na het afstuderen moet de chiropractor, volgens Europese richtlijnen, in het land waar hij gaat werken nog een jaar in de praktijk van een ervaren chiropractor werken. U kunt er dus van op aan dat onze chiropractoren in Nijmegen een gedegen achtergrond hebben.

Chiropractie & Fysiotherapie en NCA

Onze praktijken zijn aangesloten bij het NCA: de Nederlandse Chiropractoren Associatie. Dit betekent dat de kwaliteit van onze behandelingen bekend is bij de beroepsorganisatie. DeNCA laat slechts chiropractoren toe die voldoen aan de door de Stichting Chiropractie Nederland (SCN)gecontroleerde kwaliteitseisen. Ieder lid van de NCA is ingeschreven in het kwaliteitsregister van de SCN. De registratie van Chiropractie & Wellness bij SCN betekent onder andere dat al onze chiropractoren een geaccrediteerde opleiding tot chiropractor hebben gevolgd. Daarnaast voldoen wij aan de kwaliteitsvereisten van de SCN, de bij- en nascholingseisen en de eisen die er zijn voor de inrichting van de praktijk.